POLITICA DE UTILIZARE A COOKIE-URILOR
POLITICA DE CONFIDENTIALITATE A WEBSITE-ULUI.
I. Politica de utilizare a cookie-urilor
I.1. Site-ul Web (denumit in continuare “Website”) utilizeaza “cookies”, respectiv fisiere de dimensiuni mici, care contin informatii trimise de catre server browser-ului Utilizatorului (adica persoana care viziteaza Website-ul, denumita in continuare “Utilizator”) si care permit serverului sa depoziteze datele ce pot fi actualizate si recuperate de catre entitatea responsabila de instalarea lor. In general, fisierele cookies pot fi clasificate :
- in functie de entitatea care le gestioneaza, pot fi proprii (in acest caz, ale Safety Broker) sau ale altor entități;
- in functie de timpul in care raman activate in calculatorul Utilizatorului, pot fi fisiere temporare sau permanente;
- in functie de scop, pot fi fisiere tehnice (necesare pentru navigare), fisiere de personalizare (permit accesul la Website cu o serie de caracteristici stabilite de catre Utilizator), fisiere de analiza (permit analiza si urmarirea comportamentului Utilizatorului), fisiere publicitare (gestionare de spatii publicitare) sau fisiere de publicitate comportamentala (publicitate pe Website). Website-ul este administrat de Safety Broker.
I.2. Pe de-o parte, Website-ul utilizeaza fisiere proprii care sunt necesare pentru functionarea corecta a acestuia. Fisierele proprii sunt:
– SSESS+cod_unic – acest fisier este utilizat pentru a stabili sesiunea de conexiune a Utilizatorului care viziteaza Website-ul. Este un tip de identificare si gestionare a stadiului conexiunii unui Utilizator concret;
– googleanalytics – contine consimtamântul utilizatorului pentru încarcarea modulului de statistici
Scopul acestor fisiere proprii este de a imbunatati accesul la Website, de a facilita navigarea pe Website si de a reaminti preferintele Utilizatorului atunci cand acesta acceseaza din nou Website-ul (de exemplu, ce limba de navigare prefera), astfel incat sa nu fie necesar ca Utilizatorul sa le selecteze din nou. Aceste fisiere proprii utilizate pe Website nu preiau date cu caracter personal, nu au ca scop analizarea accesului Utilizatorului si nici nu pot citi date sau alte fisiere existente in echipamentul Utilizatorului.
I.3. Website-ul utilizeaza, de asemenea, si fisiere straine in scopul de a analiza si a face o statistica a vizitatorilor Website-ului, precum si pentru utilizarea comentariilor pe Website. Aceste fisiere sunt:
– _ga, _gat, _gid, __utma
I.4. In scopul de a-l preveni inainte de instalarea fisierelor, Utilizatorul va fi informat de utilizarea fisierelor si va putea accesa prin intermediul unui link acest document, pentru a obtine mai multe informatii despre fisierele de pe Website. Dupa ce este informat de existenta acestor fisiere, Utilizatorul poate realiza urmatoarele actiuni:
a) poate accepta cookie-urile apasand “Accept setările recomandate”
b) poate continua apăsând butonul “POLITICA DE UTILIZARE A COOKIE-URILOR” sau închide informarea apăsând butonul “X”, ceea ce nu va fi considerat un acord expres pentru utilizarea fisierelor cookies;
c) poate modifica setarile browser-ului pentru a nu se instala fisierele si/sau pentru a sterge fisierele deja instalate (ceea ce inseamna revocarea acordului de a le instala). In cazul in care sunt alese aceste optiuni, este posibil ca Website-ul sa nu functioneze corect si/sau poate restrictiona accesul Utilizatorului la anumite caracteristici ale Website-ului.
I.5. Pentru a bloca unul sau mai multe fisiere, Utilizatorul poate schimba setarile de configurare ale browser-ului. Pasii pentru cele mai utilizate browsere sunt:
a) daca browser-ul Utilizatorului este Microsoft Internet Explorer 6.0, 7.0, 8.0: Utilizatorul poate da click pe “Instrumente”, in coltul superior al navigatorului sau poate selecta “Optiuni de Internet” si apoi va da click pe “Confidentialitate”. Utilizatorul va selecta setarile pe care le doreste, apoi va selecta “Aplica” si “Accepta/OK”;
b) daca browser-ul Utilizatorului este Mozilla Firefox: in meniul navigatorului, Utilizatorul va selecta “Optiuni”, apoi va accesa meniul “Confidentialitate”, iar in meniul care va aparea, va alege “Configurare personalizata a istoricului”. Utilizatorul va alege setarile pe care le doreste;
c) daca browser-ul este Google Chrome: Utilizatorul va accesa meniul Chrome, care este situat in coltul superior dreapta, va da “Configurare”, unde va da apoi click. Utilizatorul va alege setarile pe care le doreste, apoi va apasa “OK”;
d) daca browser-ul utilizat este Safari: Utilizatorul va selecta “Preferinte”. In panoul respectiv va selecta “Confidentialitate”, iar apoi va realiza setarile pe care le doreste, urmand a da “OK”.
Politica de confidentialitate
II.1. Datele cu caracter personal pe care Utilizatorul le furnizeaza prin intermediul unuia dintre formularele disponibile pe Website, pentru a putea accesa si/sau utiliza anumite servicii (de exemplu, pentru a se inregistra si accesa paginile de resurse sau pentru a intra in contact cu Safety Broker), dar si pentru oricare alta informatie personala in legatura cu Utilizatorul care sa fie trimisa catre Safety Broker in scopul utilizarii serviciilor Website-ului, vor fi incluse in baza de date Safety Broker. Aceste date vor folosi in scopul de a presta, controla, mari si imbunatati serviciile furnizate prin intermediul Website-ului, pentru a informa Utilizatorul despre serviciile web sau despre serviciile de comunicatii electronice furnizate de Safety Broker, sau de a procesa reclamatiile realizate de catre Utilizatori.
II.2. Datele cu caracter personal colectate vor fi prelucrate cu respectarea prevederilor legale in vigoare.
II.3. Utilizatorul isi manifesta acordul expres si neechivoc pentru utilizarea datelor cu caracter personal in scopurile descrise anterior si va putea sa isi exercite dreptul de informare, dreptul de acces, dreptul de opozitie, dreptul de interventie, dreptul de a se adresa justitiei si dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale; aceste drepturi se exercita prin cerere scrisa, semnata si datata la adresa Safety Broker, respectiv str. Ioana Radu nr. 21, Chisinau, cu exceptia dreptului de a se adresa justitiei, care se exercita prin cerere scrisa inaintata instantei de judecata competente. Safety Broker este inregistrat sub nr. _____ in Registrul de Evidenta a Prelucrarilor de Date cu Caracter Personal. Daca Utilizatorul este cel care a activat contul, va putea, de asemenea, sa-si acceseze, modifice sau actualizeze datele cu caracter personal folosind mijloacele disponibile pe “Contul Meu”.
II.4. In general, datele cu caracter personal solicitate prin intermediul formularelor disponibile pe Website sunt obligatorii si necesare pentru ca Utilizatorul sa poate accesa si/sau utiliza serviciile la care se refera formularul in cauza, fara ca in formular sa se indice in mod specific datele cu caracter personal care sunt optionale si care sunt obligatorii. In cazul in care nu sunt furnizate toate datele cu caracter personal considerate ca obligatorii, Safety Broker va putea, in anumite cazuri, sa interzica accesul la utilizarea serviciului in cauza, sau sa nu dea curs solicitarii realizate de catre Utilizator.
II.5. Prin exprimarea deciziei corespunzatoare, conform prezentului document, Utilizatorul va putea sa se opuna trimiterii informatiilor de catre Safety Broker in scopuri comerciale, in cazul in care Safety Broker ar intentiona sa trimita astfel de informatii, referitoare la serviciile de comunicatiI electronice sau alte servicii si/sau produse Safety Broker simliare celor contratate de catre Utilizator.
II.6. Safety Broker garanteaza confidentialitatea datelor cu caracter personal primite de la Utilizator, si in consecinta, a adoptat nivelul de securitate cerut de normele de protectie ale datelor cu caracter personal si a instalat, pe cat posibil, mijloace tehnice adecvate, proportionale cu resursele disponibile, pentru a evita pierderea, degradarea, accesul neautorizat si furtul datelor cu caracter personal.
II.7. Safety Broker nu transmite datele cu caracter personal ale Utilizatorului catre terte persoane. De asemenea, Safety Broker va putea dezvalui datele cu caracter personal ale candidatilor autoritatilor publice, in scopul de a preveni, investiga, descoperi si sanctiona fapte ce constituie contraventii si infractiuni, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
II.8. Este posibil ca Website-ul sau serviciile sa contina link-uri catre alte website-uri sau/si formulare sau servicii gestionate de terte persoane. Prezenta Politica de Confidentialitate nu include practicile si politicile acestor terte persoane relationate cu serviciile sau website-urile respective. Safety Broker nu controleaza website-urile respective si/sau formularele tertelor persoane. Utilizatorul va trebui sa consulte si sa verifice politica de confidentialitate a acelor website-uri/servicii, inainte de a le accesa sau utiliza, avand intreaga responsabilitate in acest sens, Safety Broker fiind exonerat de orice raspundere in acest sens.
III. Clauze finale
Pentru evitarea oricarui dubiu, Utilizatorul este de acord cu faptul ca vizitarea Website-ului si continuarea navigarii pe Website reprezinta consimtamantul expres si neechivoc al acestuia privitor la intregul continut al Politicii de utilizare a cookie-urilor si al Politicii de Confidentialitate. Safety Broker isi rezerva dreptul de a modifica in mod unilateral si oricand prevederile Politicii de utilizare a cookie-urilor si a Politicii de confidentialitate, fara notificarea prealabila a Utilizatorului. In acest sens, Utilizatorul isi asuma obligatia de a se informa in mod continuu, referitor la continutul acestor politici si/sau prevederi, prin consultarea Website-ului.
Prezentele condiții stabilesc regulile de prestare a serviciilor pe cale electronică de către societatea B.A.R. Safety – Broker S.R.L., precum si regulile privind incheierea contractelor de asigurare prin intermediul paginii de internet www.safetybroker.md. Folosirea serviciilor de pe site-ul www.safetybroker.md este echivalentă cu acceptarea prezentilor Termeni si Condiții.
Presterea serviciilor de asigurare prin Internet
1.1 Serviciile sunt prestate de societatea B.A.R. Safety – Broker S.R.L. denumită in continuare ” Safety Broker de Asigurare “, sau “Prestatorul de servicii” este broker de asigurare si detine toate autorizatiile necesare desfasurarii acestei activitati. www.safetybroker.md este marca sub care functioneaza compania.
1.2 Safety Broker de Asigurare este inregistrata la Camera Inregistrarii de Stat, avand cod unic de inregistrare: 1013605002213, nr. Licența 000747
1.3 Datele de identificare B.A.R. Safety – Broker S.R.L.:
- B.A.R. Safety – Broker S.R.L.
- Sediu social: or. Hîncești, str. Industrială, Nr. 1
- Inregistrata la Camera Inregistrării de Stat cu nr. 1013605002213
- Licența nr. 000747
- Telefon: 078651111
Definiții
Prin definițiile folosite in prezenții Termeni si Condiții trebuie ințeles:
- parola- un sir de caractere pentru identificarea utilizatorului, stabilit de utilizator in scopul obtinerii accesului autorizat la serviciile de pe pagina;
- denumirea utilizatorului (login)- adresa de email introdusa de catre Utilizator, cu confirmare pe adresa de e-mail data de Utilizator, unde Utilizatorul, declara ca adresa postei electronice data de acesta nu incalca drepturile unei terte persoane, si toate eventualele litigii pe aceasta baza vor fi solutionate fara participarea Safety Broker de Asigurare;
- logarea- identificarea de catre pagina www.safetybroker.md a Utilizatorului respectiv, care se logheaza cu conditia scrierii de catre utilizator a denumirii utilizatorului (login-ul) si a parolei;
- calculul- calcularea valorii ofertelor de asigurare in baza datelor oferite de Utilizator;
- pagina de internet- sistemul paginilor www accesibile pe pagina de internet la adresa http://www.safetybroker.md , reprezentand culegerea de documente statice si dinamice, conținand folderele grafice, script-urile si alte elemente unite prin relații reciproce, destinata pentru incheierea contractelor de asigurare.
- prestarea serviciilor pe cale electronică- efectuarea serviciilor, care au loc prin trimiterea si preluarea datelor cu ajutorul sistemelor teleinformatice, la cererea individuală a Utilizatorului, fara prezența in acelasi timp a parților.
Utilizatorul – persoana fizica ce detine capacitatea deplina pentru efectuarea activitaților juridice sau intreprinzatorul care foloseste pagina de internet;
- contractantul – persoana fizică, juridică sau unitatea de organizare care nu deține personalitate juridică, care incheie contractul de asigurare si care este obligată sa achite prima de asigurare;
- asiguratul – persoana, a carei sanătate sau bunuri sunt protejate in baza contractului de asigurare;
- contractul de asigurare – contractul in baza căruia asigurătorul se obligă sa indeplinească serviciile stabilite in cazul apariției evenimentului prevazut in contract, iar asiguratul se obliga sa plateasca prima;
- cookies – folderele text pastrate de browserul utilizatorului pe hardul calculatorului, care poate fi utilizat de operatorii paginii de internet pentru recunoașterea utilizatorilor și pentru a adapta la aceștia conținutul afișat;
- consumatorul – persoana fizică care efectuează activitatea juridică nelegata direct de activitatea economică sau profesională a acesteia (de ex. persoana care depune declarația de voință prin intermediul paginii sau cea care incheie contractul de asigurare);
- sistemul informatic- dispozitivele informatice si de programare care colaboreaza intre ele, asigurand procesarea si pastrarea precum si trimiterea si preluarea datelor prin rețeaua de telecomunicații cu ajutorul corespunzator pentru tipul respectiv al rețelei dispozitivului final.
Regulile de prestare a serviciilor pe cale electronica
3.1 Tipurile de servicii prestate
In cadrul paginii de internet, Safety Broker de Asigurare presteaza servicii de intermediere a asigurarilor constand in incheierea in numele si in favoarea companiilor de asigurări partenere a contractelor de asigurare.
Folosirea paginii si protejarea informatiilor transmise
- Pagina de internet: www.safetybroker.md poate fi folosita doar de persoanele majore, care au implinit 18 ani deținand capacitatea deplină de a desfasura acțiuni juridice;
- Folosirea paginii de internet este posibilă daca in browserul de internet al Utilizatorului este activat serviciul java script si folderele cookies;
- Pagina de internet este protejată cu ajutorul conectării cifrate folosind protocolul https. Transferul datelor personale precum si procesul de autorizare, daca sunt utilizate, are loc cu ajutorul protocolului de securitate SSL – 128 biti. Safety Broker de Asigurare depune toate eforturile, pentru a asigura securitatea datelor trimise. Accesul la cont este protejat de login si parola;
- Parola trebuie pastrata intr-un loc sigur sau memorata, Safety Broker de Asigurare nu isi asuma raspunderea pentru eventualele daune provocate de punerea la dispoziție de catre Utilizator a parolei si a numelui de utilizator persoanelor neautorizate;
- Utilizatorul are posibilitatea de a incheia in orice moment utilizarea serviciilor prestate pe cale electronica;
- Utilizatorul are posibilitatea in orice moment de a detecta si corecta erorile sale aparute la introducerea datelor prin modificarea datelor in sectiunea de administrare a contului personal.
- Reguli privind incheierea contractelor de asigurare
4.1 Activități legate de incheierea contractului
4.1.1 Contractul de asigurare este incheiat in baza:
- prezentelor Termene si Condiții;
- cererea de ofertă a Utilizatorului;
- ofertele Safety Broker de Asigurare adresate Utilizatorului.
- 4.1.2 Utilizatorul, prin acceptarea prezenților termeni si condiții, imputerniceste pe B.A.R. Safety – Broker S.R.L. sa îl reprezinte in relația cu companiile de asigurare, respectiv să solicite oferte de asigurare si să solicite emiterea polițelor de asigurare.
4.1.3 Utilizatorul va completa formularul pentru cererea de oferta prin alegerea optiunii “Comanda”. In baza informatiilor oferite de Utilizator, sistemul efectueaza calculul primelor de asigurare de la companiile de asigurari cu care Safety Broker de Asigurare are contracte de mandat incheiate.
4.1.4 Daca Utilizatorului ii convine suma primei calculata de sistem, Utilizatorul alege varianta de plata a primei, dupa care completeaza campurile corespunzatoare referitoare la livrarea poliței de asigurare, si, după caz, la asigurat sau bun asigurat.
4.1.5 In cadrul cererii de oferta Utilizatorul este obligat sa declare urmatoarele:
- cunoasterea si acceptarea Termenilor si Condițiilor;
- datele completate sunt corecte si conforme cu realitatea. Orice declaratie neadevarata poate duce la anularea politei de asigurare de catre compania de asigurare. Utilizatorul este pe deplin raspunzator de taote daunele generate prin această acțiune companiei de asigurare sau Safety Broker de Asigurare;
- acordul pentru procesarea datelor personale ale Utilizatorului in scopul elaborării ofertelor solicitate.
Opțional utilizatorul isi poate exprima acordul pentru procesarea datelor personale ale acestuia pentru a fi folosite in actiuni de marketing si telemarketing desfasurate de Safety Broker de Asigurare sau partenerii săi. Această declarație nu este obligatorie pentru incheierea contractului de asigurare.
4.1.6 Sistemul informatic Safety Broker de Asigurare analizeaza cererea de oferta a Utilizatorului și pregătește automat oferta de asigurare, ce include date despre contractul de asigurare precum si informații privind valoarea si modalitatea de plată a primei de asigurare.
4.1.7 Safety Broker de Asigurare, salvează in contul personal al utilizatorului (creat pe site-ul www.safetybroker.md) polițele si ofertele salvate.
4.1.8 Incheierea contractului de asigurare are loc in data intrării in contul bancar indicat a primei de asigurare sau a primei rate, a platii catre curierul rapid agreat de Safety Broker de Asigurare, ori in momentul confirmarii plații (pentru plata online).
4.1.9 Contractul de asigurare, prin folosirea paginii de internet, poate fi incheiat de Utilizator astfel :
- doar daca bunul sau persoana asigurata se afla pe teritoriul Republicii Moldova;
- In cazul incheierii contractului de asigurare auto casco, Utilizatorul este obligat sa facă inspecția de risc a vehiculului asigurat in conformitate cu instructiunile scrise primite de la Safety Broker de Asigurare;
- in cazul incheierii contractului de asigurare a locuinței, utilizatorul este obligat să furnizeze informații despre locația si valaorea bunului si să permită efectuarea unei inspecții de risc daca asigurătorul cere in mod expres acest lucru.
4.2 Costuri legate de incheierea contractului
Utilizatorul nu va suporta costuri suplimentare legate de incheierea contractului de asigurare, in afara de prima de asigurare, care se plateste in lei moldovenești. Folosirea paginii de internet și expedierea poliței de asigurare nu sunt in sarcina utilizatorului.
Politele aferente asigurarii de călătorie se elibereaza doar in format electronic.
4.3 Modalitatea de plată
4.3.1 Utilizatorul completeaza formularul din site si alege modalitatea de plată a primei de asigurare. Pentru efectuarea plății Utilizatorul poate alege tranzacția autorizată direcționată pe pagina securizată de internet a BC „Victoriabank” SA, (https://egateway.victoriabank.md, plata online) sau plata (offline) prin plata in numerar catre curierul agreat de catre Safety Broker de Asigurare sau direct prin transfer bancar;
4.3.2 Pentru efectuarea plății utilizatorul primește un decont de prime in format electronic urmand ca documentul de incasare sa fie eliberat de catre procesatorul de plati online, sau de catre curier pentru cazurile de plata la livrare;
4.3.3 Utilizatorul poate alege urmatoarele forme de plata pentru asigurare: realizarea plății online, autorizată de BC „Victoriabank” SA: – plata online cu cardurile: Visa, MasterCard, Maestro; In acest caz Utilizatorul este direcționat pe pagina securizată de internet https://egateway.victoriabank.md, unde are loc autorizarea tranzacției; realizarea plății offline: – plata cu numerar la livrare sau numerar la sediul Safety Broker de Asigurare, transfer bancar sau card, respectand instrucțiunile tipărite in decontul de prime salvat in contul dumneavoastră, cu mențiunea că, plata primei trebuie sa aibă loc inainte de data scadentă specificată in decontul de prime, in caz contrar polița se anulează si prima nu poate fi achitată.
4.3.4 Pentru Asigurarea Travel – Utilizatorul poate alege doar plata online cu cardurile: Visa, MasterCard, Maestro.
4.4 Confirmarea privind incheierea contractului
4.4.1 Safety Broker de Asigurare confirmă incheierea contractului de asigurare prin informația corespunzatoare afișată pe pagina de internet dupa efectuarea plații, in conformitate cu pct. 4 Polița devine activă dupa achitarea primei si contabilizarea plății in contul Safety Broker de Asigurare. Politele se pastreaza in aplicatia www.safetybroker.md sau in contul utilizatorului (“Contul Meu”) in fereastra “Asigurări Comandate” si sunt accesibile Utilizatorului dupa logarea la această aplicație. Acestea sunt documente electronice salvate in format PDF.
4.4.2 După încheierea contractului de asigurare, Safety Broker de Asigurare trimite prin curier documentul poliței de asigurare, la adresa indicată de Asigurat prin e-mail indicat de Utilizator(în cazul asigurării Travel).
Renuntarea Utilizatorului la contractul de asigurare
5.1 Utilizatorul paginii de internet a Safety Broker de Asigurare, ce a achiziționat o asigurare are dreptul, in calitate de asigurat, de a o rezilia până la începutul perioadei de asigurare. Utilizatorului i se returnează prima achitată, fără penalități și fără invocarea vreunui motiv(in cazul contractelor de asigurare pentru calatorie in strainatate).
5.2 Pe parcursul derulării contractului de asigurare, în vederea anulării călătoriei, în baza documentelor anexate (cerere de reziliere, copia buletinului de identitate sau paşaportul), asiguratului i se returnează 70 % din prima de asigurare calculata conform perioadei de asigurare neutilizate, doar în cazul în care prima de asigurare depășește 5 euro. Perioada neutilizată este calculată din data rezilierii contractului de asigurare, indicată în cererea de reziliere(in cazul contractelor de asigurare pentru călătorie in străinătate).
5.3 Declarația cu privire la renunțarea la contract este trimisă de asigurat pe adresa: BAR Safety -Broker SRL, Chișinău, Str. Ioana Radu, nr.21 sau prin e-mail la adresa info@safetybroker.md cuprinzand si documentele justificative (copia politei de asigurare si cererea de reziliere).
5.4 Dacă înainte de reziliere, asiguratul a beneficiat de despăgubire, prima de asigurare rămasă, nu se restituie.
5.5 Pentru Asigurarea Travel – prima de asigurare va fi returnata doar pe cardul bancar de pe care a fost efectuata plata.
Protectia datelor personale
Acest formular este intocmit in baza legii nr.133 din 08.07.2011 privind protecţia datelor cu caracter personal si are ca scop informarea dumneavoastra cu privire la drepturile pe care le aveti în legătură cu prelucrarea unor astfel de date, informare care sa va ajute sa decideți în cunoștință de cauză cu privire la acordul dumneavoastra de prelucrare a anumitor date personale care va apartin („Date”), in scopurile si conditiile mai jos prezentate. Prelucrarea Datelor pe care le veti completa in prezentul formular de contact se va face de catre BAR” Safety- Broker” SRL, persoana juridica, cu sediul social in Hincesti, str. Industriala, Nr. 1, e-mail: office@safetybroker.md, tel: 078651111, inregistrata la Camera Inregistrarii de Stat, avand cod unic de inregistrare: 1013605002213, nr. Licenta 000747, denumita in cele ce urmeaza ”Societate”. BAR” Safety- Broker” SRL va prelucra date personale constand in, dar fara a se limita la, nume, prenume, cod numeric personal, seria si numarul cartii de identitate, pasaportului si/sau permisului de conducere, semnatura, adresa de contact, telefon, email, functia/ocupatia, starea civila, cetatenia, contul bancar (pentru incasarea despagubirii/restituiri de prima), imaginea, date privind bunul asigurabil, informatiile din documente de proprietate si alte documente puse la dispozitia partilor, date privind contractantul, asiguratul și/sau beneficiarii poliței, platitorul sau istoricul de daune dupa caz.
Scopurile prelucrarii Datelor sunt generate de activitatea de intermediere in asigurari si servicii conexe si constau in urmatoarele: (i) “Scop ofertare/emitere contract asigurări” – prelucrarea de către Societate a Datelor cu caracter personal se face în scopul obținerii celor mai avantajoase oferte de asigurare de la societățile de asigurare partenere, în acord cu legislația privind prelucrarea datelor cu caracter personal, legislația privind asigurările și a codurilor de conduită din industria de profil. În cazul anumitor produse de asigurare se pot efectua profilări automate în vederea evaluării riscului conform reglementarilor Autorității de Supraveghere Financiară astfel încât oferta de asigurare va putea fi emisa in baza unor decizii automate de cotare. Acest scop nu include si polițele de asigurare care necesita prelucrarea de informații despre starea Dvs. de sănătate sau informații despre minori sau alte persoane aflate sub responsabilitatea Dvs. (ii) “Scop administrare polițe de asigurare, asistenta la daune si consultanta – Societatea va prelucra Datele cu Caracter personal în scopul oferirii de servicii de intermediere in asigurări, în administrarea polițelor Dvs de asigurare și pentru a interveni în sprijinul Dvs în relația cu societățile de asigurare în situațiile de producere a riscului asigurat, în acord cu legislația privind prelucrarea datelor cu caracter personal, legislația privind asigurările și a codurilor de conduită din industria de profil. (iii) “Scop Comunicari Comerciale” – prelucrarea de catre Societate a Datelor constand in numele, prenumele, adresa de contact, telefonul si e-mailul se va face pentru transmiterea de comunicari comerciale cu privire la ofertele, promotiile, produsele si serviciile oferite de compania noastra.
Temeiul juridic al colectării si prelucrării datelor cu caracter personal îl poate reprezenta, după caz: – Contractul de asigurare/polița de asigurare la care persoana vizata este parte sau cererea expresa a persoanei vizate pentru a obține o oferta de asigurare prin intermediul Societății sau/si emiterea poliței de asigurare respective de către Societate, – Îndeplinirea obligațiilor legale ale Societății, – Îndeplinirea intereselor legitime ale Societății in contextul desfășurării obiectului de activitate – Consimțământul persoanei vizate, unde este cazul Datele cu caracter personal pot fi transferate, in funcție de tipurile de asigurări pe care le vom intermedia pentru Dvs. către: autorități de stat, furnizori implicați in mod direct/indirect in procesul de ofertare, emitere, administrarea polițelor de asigurare si oferirea asistentei la daune (societăți de asigurare-reasigurare din Republica Moldova precum alte companii din grupul din care acestea fac parte, societăți de prestări servicii in cazul unor eventuale daune, societăți de arhivare, furnizori de servicii IT, firme de curierat, cabinete de avocatura). Va informam ca transformarea ofertei de asigurare acceptate de Dvs. in polita/contract de asigurare va fi conditionata de acceptarea de catre Dvs. a notei de informare cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, sau, dupa caz, a consimtamantului apartinand Asiguratorului ales.
Datele vor fi stocate/arhivate de catre Societate dupa cum urmeaza: – Pentru ”Scop Ofertare asigurări generale”, pe o perioada de 90 de zile de la data emiterii ofertei sau pana la retragerea consimțământului dumneavoastră in cazul datelor cu caracter personal care privesc sănătatea persoanei vizate. – Pentru “Scop administrare polițe de asigurare, asistenta la daune si consultanta pe perioada de valabilitate a poliței plus încă 10 ani de la încetarea ei sau 10 ani de la deschiderea dosarului de dauna. Vă informăm ca aveti, cumulat, urmatoarele drepturi cu privire la Date in relatia dintre dumneavoastra si Societate: Drept de acces, Drept la rectificare, Dreptul la stergerea datelor (“Dreptul de a fi uitat”), Dreptul de a retrage consimtamantul, Dreptul la portabilitatea datelor, Dreptul la restrictionarea prelucrarii, Dreptul de a se opune prelucrarii, Dreptul de a depune o plangere la Societate.
Important: In cazul in care, in vederea încheierii unui contract de asigurare prin BAR” Safety- Broker” SRL, ne transmiteți si datele cu caracter personal ale altei persoane, aveți obligația de a comunica prezenta informare persoanei respective si sa obțineți acordul acesteia in cazurile aplicate, in termen de maxim 1 luna de la data furnizării datelor cu caracter personal. Pentru exercitarea drepturilor enumerate mai sus și detalii, puteti contacta Societatea prin intermediul urmatoarelor modalitati: (i) depunerea unei cereri scrise datate si semnate in orice sediu sau punct de lucru, (ii) completarea unei cereri online prin accesarea urmatorului link: www.safetybroker.md, sectiunea “contacte”, (iii) la adresa de e-mail: info@safetybroker.md sau (iv) prin posta la adresa postala de la sediul Societatii mentionate mai sus. Responsabilul cu protectia datelor cu caracter personal, va putea fi contactat pentru orice lamuriri, informatii, precum si solicitari in legatura cu exercitarea drepturilor mentionate mai sus la oricare din datele de contact enumerate mai sus.
prin semnarea prezentei declar pe propria răspundere că am luat la cunostinta de continutul Notei de Informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal si cunosc datele de contact pentru exercitarea drepturilor mele.
Reclamatiile
7.1 Reclamatiile referitoare la functionarea paginii pot fi transmise folosind formularul aflat pe pagina de internet, accesibil la pagina de “contact” sau de asemenea in scris la adresa B.A.R. Safety – Broker S.R.L., str. Ioana Radu, nr.21, mun. Chișinău.
7.2 Reclamatia depusa corespunzator trebuie sa conțină cel puțin urmatoarele date: informații privind Utilizatorul, prenumele si numele acestuia, e-mail-lul, adresa de corespondență precum si descrierea problemei, la care se refera reclamația.
7.3 Privind rezultatul analizei reclamației, Safety Broker de Asigurare inștiințează neîntârziat depunătorul reclamației prin intermediul poștei electronice pe adresa de e-mail oferită de Utilizator. Reclamațiile vor fi analizate in termen de 30 de zile de la data primirii acestora de catre Safety Broker de Asigurare .
Limba
Limba intrebuințată in relațiile dintre Utilizator, Asigurător si Safety Broker de Asigurare este limba română.
Dreptul de autor si materiale incluse pe pagini
9.1 Dreptul de autor pentru pagina de internet, informatiile si materialele incluse in aceasta precum si sistemele acesteia sunt proprietatea Safety Broker de Asigurare . Folosirea paginii safetybroker.md, a informațiilor si/sau o parte a acestora de catre terțe persoane necesită acordul in prealabil al Safety Broker de Asigurare.
9.2 Informațiile și părți ale informațiilor incluse pe aceste pagini sunt supuse modificărilor. Safety Broker de Asigurare isi rezervă dreptul de a edita informațiile sau părți ale informațiilor incluse pe aceste pagini fără înștiințarea în prealabil a Utilizatorilor.
Modificări
10.1 Prezentele Termeni si Condiții varianta 1 sunt in vigoare din data de 01.12.2018.
Acestea, cât și modificările acestuia sunt accesibile Utilizatorului prin accesarea paginii de internet.
10.2 Safety Broker de Asigurare are dreptul la modificarea unilaterală a prevederilor din prezentele Termeni si Condiții. Modificările intră în vigoare din momentul punerii la dispoziție a textului Termenilor si Condițiilor pe pagina de internet impreuna cu marcarea numerică a următoarei versiuni a regulamentului. Folosirea de catre Utilizatori a paginii de internet după introducerea acestor schimbari este echivalentă cu exprimarea acceptului de către aceștia precum și înțelegerea acestora.
10.3 In cazul discrepanțelor dintre Termeni si Condiții si condițiile generale de asigurare, prioritate au condițiile generale de asigurare, cu respectarea pevederilor referitoare la incheiere si dreptul de a renunța la contract.
10.4 Condiția beneficierii de serviciile oferite prin folosirea paginii de internet www.safetybroker.md este acceptarea hotărârilor prezentului Regulament.
11 . Responsabilitate
11.1 Safety Broker de Asigurare nu raspunde pentru nici o paguba (directa sau indirecta) adusă dvs. sau oricărei alte părți, referitoare la utilizarea acestui site si a informatiilor pe care acesta le cuprinde – de catre dvs. sau altă persoană – sau orice alte pagube sau vatămări cauzate de erori, omisiuni, defecțiuni, întârzieri sau întreruperi in operare sau transmitere, caderi de linie, viruși sau orice alti factori similari.
11.2 Chiar daca a luat toate măsurile pentru ca informația prezentată pe acest site sa fie exactă si corectă, Safety Broker de Asigurare nu poate fi răspunzătoare de inexactități care pot aparea in completarea formularelor din site. Utilizatorii sunt responsabili pentru evaluarea exactitații, completitudinii si utilitații informațiilor furnizate in cadrul formularelor disponibile pe acest site.
11.3 Orice link-uri către alte site-uri sunt oferite numai in scopul unei accesibilități sporite a informațiilor, iar Safety Broker de Asigurare nu își asumă nici o responsabilitate sau răspundere pentru continutul acestor site-uri, pentru produsele sau serviciile promovate sau comercializate prin aceste site-uri.
Disponibilitatea produselor de asigurare
Produsele și serviciile menționate in cadrul acestui site sunt disponibile, numai in Republica Moldova, cetățenilor Republicii Moldova, persoanelor cu rezidența permanentă in Republica Moldova sau persoanelor străine cu rezidența in Republica Moldova. Prețurile si celelalte informații pot constitui subiect de modificări fără notificare.
Securitatea datelor
Prin navigarea pe site-ul www.safetybroker.md, Safety Broker de Asigurare poate inregistra numai informații sau date personale oferite in mod voluntar.
Prin “date personale” se denumesc datele unice individuale, referitoare la nume, adresa, Cod Numeric Personal sau numar de telefon. Periodic, este posibil să vă solicităm prin site-ul nostru informații personale pentru a vă putea trimite materialele solicitate, a vă răspunde la întrebări sau pentru a vă putea oferi un produs/serviciu de asigurare.
Prin transmiterea de informații sau materiale prin intermediul acestui site, dvs. oferiți companiei noastre acces nerestricționat si irevocabil la acestea, dreptul de a utiliza, reproduce, afișa, modifica, transmite si distribui aceste materiale sau informații. Sunteți, de asemenea, de acord ca Safety Broker de Asigurare sa poată utiliza liber, in interes propriu, aceste idei, concepte, know-how-uri sau tehnici pe care ni le-ati trimis prin intermediul site-ului nostru. Safety Broker de Asigurare nu va constitui subiect de obligații referitoare la confidențialitatea informațiilor trimise, daca legislația în vigoare nu prevede alte specificări în acest sens.
Conform condițiilor legale privind protecția datelor cu caracter personal, nu vom dezvălui fără autorizare nici o informație referitoare la clienții noștri. Pe baza consimțământului expres și neechivoc și numai in limitele legislației în vigoare, in scopul de a răspunde solicitărilor dvs. prin oferirea de noi produse/servicii, este posibil să oferim astfel de informații către terți (ex: furnizori de servicii de marketing, alți furnizori de servicii; agenții de stat, guvernamentale sau asociații din domeniul asigurărilor, atunci când legislația specifică prevede acest lucru; alte companii cu care putem dezvolta programe comune de ofertare pe piață a produselor si serviciilor noastre)
Safety Broker de Asigurare SRL a dezvoltat măsuri administrative, fizice și tehnice pentru protejarea informațiilor stocate pe acest site, dar nu acceptă nici o responsabilitate sau raspundere privind securitatea datelor.
Pentru protejarea informatiilor personale, Safety Broker de Asigurare utilizeaza tehnologii de encriptare pentru anumite tipuri de transmisii coordonate prin acest site. Chiar dacă oferim aceste tehnologii alături de alte măsuri de protecție a informațiilor confidențiale si asiguram securitatea corespunzătoare, nu garantăm ca informațiile transmise prin Internet sunt securizate, sau ca aceste transmisii nu vor fi întârziate, întrerupte, nterceptate sau nu vor prezenta erori, din motive care nu țin de Safety Broker de Asigurare.
INFORMATII DESPRE SOLUTIONAREA PETITIILOR
Prin petent, se înțelege orice persoană fizică sau juridică care are calitatea de asigurat, beneficiar, contractant sau persoană păgubită așa cum sunt definite de legislația în vigoare.
Petentul trebuie sa se identifice prin nume, semnături, adresa.
Prin petiție, se înțelege cererea, reclamația, sesizarea formulată în scris ori prin poștă electronică, prin intermediul căreia un petent, astfel cum este definit la alin. (2) sau împuterniciții legali ai acestuia, care acționează exclusiv în numele petentului și în scopuri din afara obiectului lor de activitate, și fără un interes comercial propriu, își exprimă nemulțumirea cu privire la activitatea asigurătorilor şi brokerilor de asigurare.
Pentru soluționarea pe cale amiabila a petițiilor ce au legătura cu activitatea subscrisei, puteți apela la una dintre următoarele modalități:
- depunerea la sediul societății (sediul central si punctelor de lucru SAFETY BROKER) a petiției scrise sau completarea formularului de petiție existent in cadrul unităților teritoriale;
- prin e-mail, la adresa info@safetybroker.md;
- prin serviciul poștal/curier, la adresa sediului: str. Ioana Radu, nr. 21, mun. Chisinau;
- prin intermediul site-ului societatii www.safetybroker.md
Toate petițiile sunt înregistrate in registrul unic de petiții indiferent de modalitatea de primire a acestora.
Pentru petițiile primite prin una din modalitățile mai sus-menționate, SAFETY BROKER va transmite un răspuns oficial la adresa indicata de către petent (prin e-mail sau prin curier).
Termenul de soluționare a petiției este de maxim 30 zile calendaristice de la data înregistrării primirii acesteia, conform prevederilor acestei Normei.
Pentru solicitări de informații privind stadiul rezolvării petițiilor, ne puteți contacta la:
- adresa de email: info@safetybroker.md;
număr de telefon: 078651111 (Convorbirile telefonice sunt taxate conform tarifelor in vigoare)
Politica de securitate a datelor cu caracter personal
NOTA DE INFORMARE PRIVIND PROTECTIA DATELOR PERSONALE
Acest formular este intocmit in baza legii nr.133 din 08.07.2011 privind protecţia datelor cu caracter personal si are ca scop informarea dumneavoastra cu privire la drepturile pe care le aveti în legătură cu prelucrarea unor astfel de date, informare care sa va ajute sa decideți în cunoștință de cauză cu privire la acordul dumneavoastra de prelucrare a anumitor date personale care va apartin („Date”), in scopurile si conditiile mai jos prezentate. Prelucrarea Datelor pe care le veti completa in prezentul formular de contact se va face de catre BAR” Safety- Broker” SRL, persoana juridica, cu sediul social in Hincesti, str. Industriala, Nr. 1, e-mail: office@safetybroker.md, tel: 078651111, inregistrata la Camera Inregistrarii de Stat, avand cod unic de inregistrare: 1013605002213, nr. Licenta 000747, denumita in cele ce urmeaza ”Societate”. BAR” Safety- Broker” SRL va prelucra date personale constand in, dar fara a se limita la, nume, prenume, cod numeric personal, seria si numarul cartii de identitate, pasaportului si/sau permisului de conducere, semnatura, adresa de contact, telefon, email, functia/ocupatia, starea civila, cetatenia, contul bancar (pentru incasarea despagubirii/restituiri de prima), imaginea, date privind bunul asigurabil, informatiile din documente de proprietate si alte documente puse la dispozitia partilor, date privind contractantul, asiguratul și/sau beneficiarii poliței, platitorul sau istoricul de daune dupa caz.
Scopurile prelucrarii Datelor sunt generate de activitatea de intermediere in asigurari si servicii conexe si constau in urmatoarele: (i) “Scop ofertare/emitere contract asigurări” – prelucrarea de către Societate a Datelor cu caracter personal se face în scopul obținerii celor mai avantajoase oferte de asigurare de la societățile de asigurare partenere, în acord cu legislația privind prelucrarea datelor cu caracter personal, legislația privind asigurările și a codurilor de conduită din industria de profil. În cazul anumitor produse de asigurare se pot efectua profilări automate în vederea evaluării riscului conform reglementarilor Autorității de Supraveghere Financiară astfel încât oferta de asigurare va putea fi emisa in baza unor decizii automate de cotare. Acest scop nu include si polițele de asigurare care necesita prelucrarea de informații despre starea Dvs. de sănătate sau informații despre minori sau alte persoane aflate sub responsabilitatea Dvs. (ii) “Scop administrare polițe de asigurare, asistenta la daune si consultanta – Societatea va prelucra Datele cu Caracter personal în scopul oferirii de servicii de intermediere in asigurări, în administrarea polițelor Dvs de asigurare și pentru a interveni în sprijinul Dvs în relația cu societățile de asigurare în situațiile de producere a riscului asigurat, în acord cu legislația privind prelucrarea datelor cu caracter personal, legislația privind asigurările și a codurilor de conduită din industria de profil. (iii) “Scop Comunicari Comerciale” – prelucrarea de catre Societate a Datelor constand in numele, prenumele, adresa de contact, telefonul si e-mailul se va face pentru transmiterea de comunicari comerciale cu privire la ofertele, promotiile, produsele si serviciile oferite de compania noastra.
Temeiul juridic al colectării si prelucrării datelor cu caracter personal îl poate reprezenta, după caz: – Contractul de asigurare/polița de asigurare la care persoana vizata este parte sau cererea expresa a persoanei vizate pentru a obține o oferta de asigurare prin intermediul Societății sau/si emiterea poliței de asigurare respective de către Societate, – Îndeplinirea obligațiilor legale ale Societății, – Îndeplinirea intereselor legitime ale Societății in contextul desfășurării obiectului de activitate – Consimțământul persoanei vizate, unde este cazul Datele cu caracter personal pot fi transferate, in funcție de tipurile de asigurări pe care le vom intermedia pentru Dvs. către: autorități de stat, furnizori implicați in mod direct/indirect in procesul de ofertare, emitere, administrarea polițelor de asigurare si oferirea asistentei la daune (societăți de asigurare-reasigurare din Republica Moldova precum alte companii din grupul din care acestea fac parte, societăți de prestări servicii in cazul unor eventuale daune, societăți de arhivare, furnizori de servicii IT, firme de curierat, cabinete de avocatura). Va informam ca transformarea ofertei de asigurare acceptate de Dvs. in polita/contract de asigurare va fi conditionata de acceptarea de catre Dvs. a notei de informare cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, sau, dupa caz, a consimtamantului apartinand Asiguratorului ales.
Datele vor fi stocate/arhivate de catre Societate dupa cum urmeaza: – Pentru ”Scop Ofertare asigurări generale”, pe o perioada de 90 de zile de la data emiterii ofertei sau pana la retragerea consimțământului dumneavoastră in cazul datelor cu caracter personal care privesc sănătatea persoanei vizate. – Pentru “Scop administrare polițe de asigurare, asistenta la daune si consultanta pe perioada de valabilitate a poliței plus încă 10 ani de la încetarea ei sau 10 ani de la deschiderea dosarului de dauna. Vă informăm ca aveti, cumulat, urmatoarele drepturi cu privire la Date in relatia dintre dumneavoastra si Societate: Drept de acces, Drept la rectificare, Dreptul la stergerea datelor (“Dreptul de a fi uitat”), Dreptul de a retrage consimtamantul, Dreptul la portabilitatea datelor, Dreptul la restrictionarea prelucrarii, Dreptul de a se opune prelucrarii, Dreptul de a depune o plangere la Societate.
Important: In cazul in care, in vederea încheierii unui contract de asigurare prin BAR” Safety- Broker” SRL, ne transmiteți si datele cu caracter personal ale altei persoane, aveți obligația de a comunica prezenta informare persoanei respective si sa obțineți acordul acesteia in cazurile aplicate, in termen de maxim 1 luna de la data furnizării datelor cu caracter personal. Pentru exercitarea drepturilor enumerate mai sus și detalii, puteti contacta Societatea prin intermediul urmatoarelor modalitati: (i) depunerea unei cereri scrise datate si semnate in orice sediu sau punct de lucru, (ii) completarea unei cereri online prin accesarea urmatorului link: www.safetybroker.md, sectiunea “contacte”, (iii) la adresa de e-mail: info@safetybroker.md sau (iv) prin posta la adresa postala de la sediul Societatii mentionate mai sus. Responsabilul cu protectia datelor cu caracter personal, va putea fi contactat pentru orice lamuriri, informatii, precum si solicitari in legatura cu exercitarea drepturilor mentionate mai sus la oricare din datele de contact enumerate mai sus.
SIGURANȚA TRANZACȚIILOR
Societatea recunoaste importanta respectarii tuturor procedurilor legale necesare, legate de siguranta datelor personale, precum si a tranzactiilor electronice, si a luat in acest sens toate masurile necesare, prin metodele cele mai moderne si mai performante, pentru a oferi cel mai inalt grad de siguranta posibil. Toate informatiile legate de datele personale ale utilizatorilor/abonatilor sunt tratate ca date confidentiale. Societatea a adoptat proceduri care protejeaza datele confidentiale pe care utilizatorii/abonatii le ofera prin intermediul website-ului sau in orice alt fel (de exemplu telefonic). Aceste proceduri protejeaza datele utilizatorilor/abonatilor in fata oricarei accesari nepermise sau divulgari, furt sau utilizare neconforma, modificare sau distrugere, ajutand de asemenea la certificarea faptului ca datele acestea sunt exacte si sunt utilizate corect.
Firewall
Accesul la sistemele Societatii (servere) este controlat de un firewall, care permite utilizarea anumitor servicii de catre utilizatori/abonati, interzicand in paralel accesul la sisteme si baze de date si informatii confidentiale ale Societatii.
Confidentialitatea tranzactiilor
Asa cum se mentioneaza mai sus, respectarea confidentialitatii se subintelege. Toate informatiile transmise de utilizator/abonat sunt confidentiale, Societatea luand toate masurile necesare astfel incat acestea sa fie utilizate doar in masura in care acest lucru este considerat necesar in contextul serviciilor oferite. Doar angajatii autorizati au acces la informatiile cu privire la tranzactii si doar cand acest lucru este absolut necesar.
Solutii de plata securizate
Produsele/serviciile de pe acest site web sunt comercializate prin intermediul solutiilor de plata online oferite de BC „Victoriabank” SA: – plata online cu cardurile: Visa, MasterCard, Maestro; In acest caz Utilizatorul este direcționat pe pagina securizată de internet https://egateway.victoriabank.md, unde are loc autorizarea tranzacției.
In vederea eliminarii riscului ca datele dumneavoastra sa intre in posesia si sa fie folosite abuziv de terte persoane:
- Informatiile privind datele cardului bancar (numar de card, data expirarii etc.) nu vor fi transferate sau stocate pe serverele BAR Safety – Broker SRL
- In cazul sistemului 3D Secure pentru plata cu carduri Visa sau MasterCard, datele legate de cardul dumneavoastra sunt introduse direct in sistemele Visa sau MasterCard, iar in cazul in care cardul dumneavoastra a fost emis de catre o banca certificata in sistemul 3D Secure, autorizarea tranzactiei se face doar dupa autentificarea dumneavoastra in acest sistem – introducerea unui cod/parola secreta stiuta numai de dumneavoastra.
Orice incercare de a accesa datele personale ale altui utilizator sau de a modifica continutul site-ului sau de a afecta performantele serverului pe care ruleaza site-ul, va fi considerata o tentativa de fraudare a site-ului si va pune in miscare cercetarea penala impotriva aceluia sau acelora care a(u) incercat acest fapt.
POLITICA DE SECURITATE A DATELOR
In accesarea site-ului si utilizarea serviciilor oferite, doar in cazurile in care este necesara obtinerea unui “nume de utilizator” sunteti de acord sa furnizati date adevarate, exacte si complete despre dumneavoastra asa cum se solicita in formularul de inregistrare ca utilizator.
In cazul in care informatiile nu sunt adevarate, inexacte sau incomplete, BAR Safety – Broker SRL isi rezerva dreptul de a suspenda sau desfiinta contul dumneavoastra fara nici o notificare prealabila. Utilizatorii site-ului au posibilitatea ca in orice moment sa vizualizeze si sa modifice datele personale in cazul in care au intervenit modificari.
BAR Safety – Broker SRL respecta cerintele minime de securitate a prelucrarilor de date cu caracter personal si anume:
a)Identificarea si autentificarea utilizatorului
Prin utilizator se intelege orice persoana care actioneaza sub autoritatea operatorului, a persoanei imputernicite sau a reprezentantului, cu drept recunoscut de acces la bazele de date cu caracter personal. Utilizatorii, pentru a capata acces la o baza de date cu caracter personal, trebuie sa se identifice. Identificarea se poate face prin mai multe metode, cum ar fi: introducerea codului de identificare de la tastatura (un sir de caractere), folosirea unei cartele cu cod de bare, folosirea unei cartele inteligente (smart card) sau a unei cartele magnetice. Fiecare utilizator are propriul sau cod de identificare. Niciodata mai multi utilizatori nu trebuie sa aiba acelasi cod de identificare. Codurile de identificare (sau conturi de utilizator) nefolosite o perioada mai indelungata trebuie dezactivate si distruse dupa un control prealabil intern al operatorului. Perioada dupa care codurile trebuie dezactivate si distruse se stabileste de operator. Orice cont de utilizator este insotit de o modalitate de autentificare. Autentificarea poate fi facuta prin introducerea unei parole sau prin mijloace biometrice: amprenta dactiloscopica, amprenta vocala, angiografia retiniana etc. Parolele sunt siruri de caractere. Cu cat sirul de caractere este mai lung, cu atat parola este mai greu de aflat. La introducerea parolelor acestea nu trebuie sa fie afisate in clar pe monitor. Parolele trebuie schimbate periodic in functie de politicile de securitate ale entitatii (operator sau persoana imputernicita). Schimbarea periodica a parolelor se face numai de catre utilizatori autorizati de operator. Orice utilizator care primeste un cod de identificare si un mijloc de autentificare trebuie sa pastreze confidentialitatea acestora si sa raspunda in acest sens in fata operatorului. Fiecare entitate va stabili o procedura proprie de administrare si gestionare a conturilor de utilizator. Operatorii autorizeaza anumiti utilizatori pentru a revoca sau a suspenda un cod de identificare si autentificare, daca utilizatorul acestora si-a dat demisia ori a fost concediat, si-a incheiat contractul, a fost transferat la alt serviciu si noile sarcini nu ii solicita accesul la date cu caracter personal, a abuzat de codurile primite sau daca va absenta o perioada indelungata stabilita de entitate. Accesul utilizatorilor la bazele de date cu caracter personal efectuate manual se va face pe baza unei liste aprobate de conducerea entitatii.
b) Tipul de acces
Utilizatorii trebuie sa acceseze numai datele cu caracter personal necesare pentru indeplinirea atributiilor lor de serviciu. Pentru aceasta operatorii trebuie sa stabileasca tipurile de acces dupa functionalitate (cum ar fi: administrare, introducere, prelucrare, salvare etc.) si dupa actiuni aplicate asupra datelor cu caracter personal (cum ar fi: scriere, citire, stergere), precum si procedurile privind aceste tipuri de acces. Programatorii sistemelor de prelucrare a datelor cu caracter personal nu vor avea acces la datele cu caracter personal. Operatorul va permite accesul programatorilor la datele cu caracter personal dupa ce acestea au fost transformate in date anonime. Compartimentul care asigura suportul tehnic poate avea acces la datele cu caracter personal pentru rezolvarea unor cazuri exceptionale. Pentru activitatea de pregatire a utilizatorilor sau pentru realizarea de prezentari se vor folosi date anonime. Angajatii care predau cursurile de pregatire vor folosi date cu caracter personal pe parcursul propriei lor pregatiri. Operatorul va stabili modalitatile stricte prin care se vor distruge datele cu caracter personal. Autorizarea pentru aceasta prelucrare de date cu caracter personal trebuie limitata la cativa utilizatori.
c) Colectarea datelor
Colectarea datelor se face prin introducere directa de catre persoana vizita prin completarea formularelor disponibile pe site-ul companiei. Orice modificare a datelor cu caracter personal se poate face numai de catre utilizatori autorizati desemnati de operator. Operatorul va lua masuri pentru ca sistemul informational sa inregistreze cine a facut modificarea, data si ora modificarii. Pentru o mai buna administrare operatorul va lua masuri ca sistemul informational sa mentina datele sterse sau modificate.
d) Executia copiilor de siguranta
Operatorul va stabili intervalul de timp la care se vor executa copiile de siguranta ale bazelor de date cu caracter personal, precum si ale programelor folosite pentru prelucrarile automatizate. Utilizatorii care executa aceste copii de siguranta vor fi numiti de operator, intr-un numar restrans. Copiile de siguranta se vor stoca in alte camere, in fisete metalice cu sigiliu aplicat, si, daca este posibil, chiar in camere din alta cladire. Operatorul va lua masuri ca accesul la copiile de siguranta sa fie monitorizat.
e) Computerele si terminalele de acces
Computerele si alte terminale de acces vor fi instalate in incaperi cu acces restrictionat. Daca nu pot fi asigurate aceste conditii, computerele se vor instala in incaperi care se pot incuia sau se vor lua masuri ca accesul la computere sa se faca cu ajutorul unor chei ori cartele magnetice. Daca pe ecran apar date cu caracter personal asupra carora nu se actioneaza o perioada data, stabilita de operator, sesiunea de lucru trebuie inchisa automat. Marimea acestei perioade se determina in functie de operatiile care trebuie executate. Terminalele de acces folosite in relatia cu publicul, pe care apar date cu caracter personal, vor fi pozitionate astfel incat sa nu poata fi vazute de public si dupa o perioada scurta, stabilita de operator, in care nu se actioneaza asupra lor, acestea trebuie ascunse.
f) Fisierele de acces
Operatorul este obligat sa ia masuri ca orice accesare a bazei de date cu caracter personal sa fie inregistrata intr-un fisier de acces (numit log la prelucrarile automate) sau intr-un registru pentru prelucrarile manuale de date cu caracter personal, stabilit de operator. Informatiile inregistrate in fisierul de acces sau in registru vor fi: – codul de identificare (numele utilizatorului pentru bazele de date cu caracter personal manuale); – numele fisierului accesat (fisei); – numarul inregistrarilor efectuate; – tipul de acces; – codul operatiei executate sau programul folosit; – data accesului (an, luna, zi); – timpul (ora, minutul, secunda). Pentru prelucrarile automate aceste informatii vor fi stocate intr-un fisier de acces general sau in fisiere separate pentru fiecare utilizator. Orice incercare de acces neautorizat va fi, de asemenea, inregistrata. Operatorul este obligat sa pastreze fisierele de acces cel putin 2 ani, pentru a fi folosite ca probe in cazul unor investigatii. Daca investigatiile se prelungesc, aceste fisiere se vor pastra atat timp cat se va considera necesar. Fisierele de acces trebuie sa faca posibila identificarea de catre operator sau de catre persoana imputernicita a persoanelor care au accesat date cu caracter personal fara un motiv anume, in vederea aplicarii unor sanctiuni sau a sesizarii organelor competente.
g) Sistemele de telecomunicatii
Operatorul este obligat sa faca periodic controlul autentificarilor si tipurilor de acces pentru detectarea unor disfunctionalitati in ceea ce priveste folosirea sistemelor de telecomunicatii. Operatorii sunt obligati sa conceapa sistemul de telecomunicatii astfel incat datele cu caracter personal sa nu poata fi interceptate sau transmise de oriunde. Daca sistemul de telecomunicatii nu poate fi astfel securizat, operatorul este obligat sa impuna folosirea metodei de criptare pentru transmisia datelor cu caracter personal. Prin sistemele de telecomunicatii se vor transmite numai datele cu caracter personal strict necesare.
h) Instruirea personalului
In cadrul cursurilor de pregatire a utilizatorilor operatorul este obligat sa faca informarea acestora cu privire la prevederile Legii nr.133 din 08.07.2011 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, la cerintele minime de securitate a prelucrarilor de date cu caracter personal, precum si cu privire la riscurile pe care le comporta prelucrarea datelor cu caracter personal, in functie de specificul activitatii utilizatorului. Utilizatorii care au acces la date cu caracter personal vor fi instruiti de catre operator asupra confidentialitatii acestora si vor fi avertizati prin mesaje care vor aparea pe monitoare in timpul activitatii. Utilizatorii sunt obligati sa isi inchida sesiunea de lucru atunci cand parasesc locul de munca.
i) Folosirea computerelor
Pentru mentinerea securitatii prelucrarii datelor cu caracter personal (in special impotriva virusilor informatici) operatorul va lua masuri care vor consta in: a)interzicerea folosirii de catre utilizatori a programelor software care provin din surse externe sau dubioase; b)informarea utilizatorilor in privinta pericolului privind virusii informatici; c)implementarea unor sisteme automate de devirusare si de securitate a sistemelor informatice; d)dezactivarea, pe cat posibil, a tastei “Print screen”, atunci cand sunt afisate pe monitor date cu caracter personal, interzicandu-se astfel scoaterea la imprimanta a acestora.
j) Imprimarea datelor
Scoaterea la imprimanta a datelor cu caracter personal se va realiza numai de utilizatori autorizati pentru aceasta operatiune de catre operator. Operatorii sunt obligati sa aprobe proceduri interne specifice privind folosirea si distrugerea acestor materiale. Fiecare entitate isi va aproba propriul sistem de securitate, tinand seama de aceste cerinte minime de securitate a prelucrarilor de date cu caracter personal, iar in functie de importanta datelor cu caracter personal prelucrate, isi va impune masuri de securitate suplimentare.